

Кирүү акысы – 50-70 KGS

Жайында 09:00 – 20:00

Кышында 09:00 – 17:00

Дүйшөмбү

+996 703 57 27 77
Менин турума кош
Сулайман-Тоодогу От дарбазасы
Байыркы Ош улуу Сулайман-Тоосу менен сыйкырдуу жагымдуулукка ээ, түрдүү диндердин жана ишенимдердин жактоочуларын өзүнө тартып, зыяратчылар менен дервиштердин зыярат кылуучу жайы катары кызмат кылып келет.
Сулайман-Тоо жөнүндөгү алгачкы жазуу түрүндөгү билдирүүлөр Х кылымда айтылат, араб географы аль-Истахри өзүнүн “Китаб масалик аль-мамалик” аттуу эмгегинде тоо тууралуу жазып кетет. Ошону менен бирге тоодогу казууларда табылган Фергананын саманий башкаруучусу Наср бин Ахмаддын (940-941-жж.) аты жазылган куфи жазуусу да ушул мезгилге таандык. Ош шаарындагы зороастризмдин жаркын мезгили дал ушул саманийлер менен байланышкан.
Х кылымга чейин зороастризм Борбор Азияны мекендеген элдердин негизги диндеринин бири болуп саналган, анын архаикалык маздеизм жана митраизм сыяктуу формаларында ачык-айкын берилип турган. Сулайман-Тоодогу таш беттериндеги көптөгөн сүрөттөр муну тастыктайт.
Отко сыйынгандар (зороастризмди кармангандарды ушинтип аташкан) Сулайман-Тоону өздөрүнүн ыйык жери деп эсептешкен, тоонун этегине сыйынуучу жайларды орнотушуп, от менен сууга сыйынышкан. Кытай саякатчысы Чжан Цян (биздин заманга чейинки II кылым) өзүнүн жол белгилеринде Сулайман-Тоодогу отко сыйынуучулардын сыйынуучу жайлары жөнүндө жазууларды калтырып кеткен. Кийин археологдор казуулардын жүрүшүндө көп сандаган тарыхий жазууларды тастыктаган сыйынуучу жайларга тиешелүү ар түрдүү буюмдарды табышкан.
Зороастризмдин негиздөөчүсү, ыйык “Авестанын” түптөөчүсү Заратуштра Сулайман-Тоодогу үңкүрлөрдүн биринде бир канча убакыт жашаган жана иштеген деген ишенимдер бар.
Зороастризмдин издерин көп жерден көрүүгө болот. Мисалга алсак, ошол убакта Оштун үч негизги кире бериши болгон: “Кух дарвазасы” (“тоолордун дарбазасы”), “Аб дарвазасы” (“дарыялардын дарбазасы”) жана “Мугкеде дарвазасы” (“отко сыйынуучулардын сыйынчу жайларынын дарбазасы”), бул шаардагы зороастризм динин кармангандардын статусунун жогору экендигин күбөлөндүрөт.
2000-жылы шаардын 3000 жылдыгын белгилөө убагында зороастризмди эскерүү максатында Сулайман-Тоонун түштүк-батыш этегинде символикалык от дарбазасы орнотулган. Бул дарбазадан ар дайым ыйык деп саналган тоого жөө басып чыгуу башталат.

Жакындагы локациялар
-
Могол империясынын негиздөөчүсү Бабурдун бөлмөсү
Бул Сулайман-Тоодогу эң белгилүү тарыхый эстелик! Бул Индустан жарым аралындагы моголдордун империясынын негиздөөчүсү Захир ад-дин Мухаммед Бабурдун бөлмөсү. Мусулмандар бул бөлмөнү зыяратчылар ибадат кылуучу жана…
-
Рушан үңкүрүндөгү музей
1978-жылдын июль айынын ысык бир күнүндө Сулайман-Тоодо 752 чарчы метр экспозициялык аянттагы 13 үңкүрдө жайгашкан тарыхый-аймак таануу музейи ачылган!
-
Таш бетиндеги сүрөттөр
Оштун миң жылдык тарыхынын айкын күбөсү болгон петроглифтер Сулайман-Тоонун дээрлик бардык жеринде кездешет. Алар көбүнчө бардык беш чокунун түштүк, чыгыш, түштүк-чыгыш жана түштүк-батыш капталдарында кездешет.
-
Башталыш. Ош конушу
1967-жылы Ош облустук край таануу музейинин советке чейинки тарых бөлүмүнүн башчысы Елена Дружинина Сулайман-Тоонун түштүк этегинен теги жана жазуусу боюнча чуст маданиятына окшош керамика буюмдарынын…
Башка локациялар
-
Базардын тарыхы
Оштун эски базарынын жашы менен шаардын жашы бирдей. Бүгүнкү күндө жергиликтүү базарлардын көпчүлүгү жок болуп кетти, айрымдары өз локацияларын алмаштырды, эски базар гана доорлорду жана…
-
Көп түрдүүлүк
Биз базарды шашпай, жайбаракат аралап чыгууну жыпар жыттуу көк чайдан баштоону сунуштайбыз. Базардын эски бөлүгүндөгү жергиликтүү чайханалардын бирине кириңиз. Жазылбаган салт боюнча базарга болгон саякат…
-
Алтын базар
Эски базарга болгон саякатты Шейит-Дөбө тарыхый кварталындагы Ленин көчөсү тараптан өтүүчү эски өтмөктөн баштоону сунуштайбыз. Көчөдөн ал жак көрүнбөйт, өтмөк жарнама тактайлары менен тосулуп калган.…
-
Кол өнөрчүлөр
Эски базар өз кол өнөрүнүн сырларын бекем сактаган кол өнөрчүлөр менен белгилүү, ал эми алардын буюмдарына ушул күнгө чейин жергиликтүү тургундардын суроо-талабы жогору. Алар буюмдардын…