

Кирүү акысы – 50-70 KGS

Жайында 09:00 – 20:00

Кышында 09:00 – 17:00

Дүйшөмбү

+996 703 57 27 77
Менин турума кош
Сулайман-Тоодогу От дарбазасы
Байыркы Ош улуу Сулайман-Тоосу менен сыйкырдуу жагымдуулукка ээ, түрдүү диндердин жана ишенимдердин жактоочуларын өзүнө тартып, зыяратчылар менен дервиштердин зыярат кылуучу жайы катары кызмат кылып келет.
Сулайман-Тоо жөнүндөгү алгачкы жазуу түрүндөгү билдирүүлөр Х кылымда айтылат, араб географы аль-Истахри өзүнүн “Китаб масалик аль-мамалик” аттуу эмгегинде тоо тууралуу жазып кетет. Ошону менен бирге тоодогу казууларда табылган Фергананын саманий башкаруучусу Наср бин Ахмаддын (940-941-жж.) аты жазылган куфи жазуусу да ушул мезгилге таандык. Ош шаарындагы зороастризмдин жаркын мезгили дал ушул саманийлер менен байланышкан.
Х кылымга чейин зороастризм Борбор Азияны мекендеген элдердин негизги диндеринин бири болуп саналган, анын архаикалык маздеизм жана митраизм сыяктуу формаларында ачык-айкын берилип турган. Сулайман-Тоодогу таш беттериндеги көптөгөн сүрөттөр муну тастыктайт.
Отко сыйынгандар (зороастризмди кармангандарды ушинтип аташкан) Сулайман-Тоону өздөрүнүн ыйык жери деп эсептешкен, тоонун этегине сыйынуучу жайларды орнотушуп, от менен сууга сыйынышкан. Кытай саякатчысы Чжан Цян (биздин заманга чейинки II кылым) өзүнүн жол белгилеринде Сулайман-Тоодогу отко сыйынуучулардын сыйынуучу жайлары жөнүндө жазууларды калтырып кеткен. Кийин археологдор казуулардын жүрүшүндө көп сандаган тарыхий жазууларды тастыктаган сыйынуучу жайларга тиешелүү ар түрдүү буюмдарды табышкан.
Зороастризмдин негиздөөчүсү, ыйык “Авестанын” түптөөчүсү Заратуштра Сулайман-Тоодогу үңкүрлөрдүн биринде бир канча убакыт жашаган жана иштеген деген ишенимдер бар.
Зороастризмдин издерин көп жерден көрүүгө болот. Мисалга алсак, ошол убакта Оштун үч негизги кире бериши болгон: “Кух дарвазасы” (“тоолордун дарбазасы”), “Аб дарвазасы” (“дарыялардын дарбазасы”) жана “Мугкеде дарвазасы” (“отко сыйынуучулардын сыйынчу жайларынын дарбазасы”), бул шаардагы зороастризм динин кармангандардын статусунун жогору экендигин күбөлөндүрөт.
2000-жылы шаардын 3000 жылдыгын белгилөө убагында зороастризмди эскерүү максатында Сулайман-Тоонун түштүк-батыш этегинде символикалык от дарбазасы орнотулган. Бул дарбазадан ар дайым ыйык деп саналган тоого жөө басып чыгуу башталат.

Жакындагы локациялар
-
Таш бетиндеги сүрөттөр
Оштун миң жылдык тарыхынын айкын күбөсү болгон петроглифтер Сулайман-Тоонун дээрлик бардык жеринде кездешет. Алар көбүнчө бардык беш чокунун түштүк, чыгыш, түштүк-чыгыш жана түштүк-батыш капталдарында кездешет.
-
Могол империясынын негиздөөчүсү Бабурдун бөлмөсү
Бул Сулайман-Тоодогу эң белгилүү тарыхый эстелик! Бул Индустан жарым аралындагы моголдордун империясынын негиздөөчүсү Захир ад-дин Мухаммед Бабурдун бөлмөсү. Мусулмандар бул бөлмөнү зыяратчылар ибадат кылуучу жана…
-
Рушан үңкүрүндөгү музей
1978-жылдын июль айынын ысык бир күнүндө Сулайман-Тоодо 752 чарчы метр экспозициялык аянттагы 13 үңкүрдө жайгашкан тарыхый-аймак таануу музейи ачылган!
-
Башталыш. Ош конушу
1967-жылы Ош облустук край таануу музейинин советке чейинки тарых бөлүмүнүн башчысы Елена Дружинина Сулайман-Тоонун түштүк этегинен теги жана жазуусу боюнча чуст маданиятына окшош керамика буюмдарынын…
Башка локациялар
-
Шишкебектер!
Кыргызстандын башка эч бир жеринде Оштогудай шишкебектердин түрү жок. Дээрлик ар бир кафеде шишкебектин бир нече түрүнө буйрутма берүүгө болот. Алар койдун кабыргасынан, куйрук майы…
-
Рушан үңкүрүндөгү музей
1978-жылдын июль айынын ысык бир күнүндө Сулайман-Тоодо 752 чарчы метр экспозициялык аянттагы 13 үңкүрдө жайгашкан тарыхый-аймак таануу музейи ачылган!
-
Ош ашы
Аш – бул Оштун негизги тамагы! Бекеринен шаар менен тамактын аталышы окшош болбосо керек. Ошто Ташкент же Самарканд ашынан айырмаланган, аштын классикалык түрүн жасашат. Андижан,…
-
Таш бетиндеги сүрөттөр
Оштун миң жылдык тарыхынын айкын күбөсү болгон петроглифтер Сулайман-Тоонун дээрлик бардык жеринде кездешет. Алар көбүнчө бардык беш чокунун түштүк, чыгыш, түштүк-чыгыш жана түштүк-батыш капталдарында кездешет.